fredag 7 februari 2014

Lonesome Rider

Jag har varit aningen missnöjd med Volbeats senaste låtar som spelats på radion, och jag har inte helst orkat engagera mig i att lyssna på någon av deras typ två senaste album. Men nu hörde jag en låt som jag aldrig hört men som jag faktiskt tyckte var ganska bra. Värst ny är den inte heller, men en musikvideo till låten släpptes i dagarna och därför snubblade jag över den. Radiokanalerna har ju inte spelat sönder den ännu så det är väl att passa på att höra på den medan man kan. Och så är det najs med det där old school-soundet som jag verkligen har saknat i de nyare låtarna, tack för det!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lyssnade mycket på Volbeat förut men den senaste skivan fick mig inte alls på fall. Tycker de har blivit för radiovänliga nuförtiden..

Stumpan sa...

Exakt vad jag tycker också. När de börjar spela Volbeat på Radio Vega (inget ont om den kanalen), då känns det som inte så coolt att digga dem längre. Men som sagt, man kan alltid njuta av de tidiga albumen :)
Tack för kommentaren btw, skoj att någon utöver min mor kommenterar ;)