fredag 7 februari 2014

efter regn kommer solsken, typ...

Jag hade på känn att det här året skulle vara ett år då saker förändras, och det har det sannerligen gjort om än på ett inte så positivt sätt. Men efter förluster och sorg så är det väl bara att stiga upp, borsta av sig och gå vidare, eftersom ingenting blir bättre av att gräva ner sig i sin sorg, och jag vet att farmor inte skulle ha gillat det heller.
Så, under veckan som gått har jag känt mig ganska positiv till livet. Det går bra i skolan, en hög med studiepoäng kasseras in som bäst och jag tycker det är intressant det jag håller på med, och det är ju en fördel om man ska studera. Jag har också en hel hög med saker att se fram emot under det kommande året. Till exempel idag har jag och Lillan blivit bjudna på brunch till tillsammans med flickorna på klassen. Jag fyller snart år (vilket inte är så förbannat positivt, förstärker min åldersnoja ytterligare, eftersom det endast är fyra år tills jag fyller 30, och då tar livet slut). Helgen efter jag fyller bär det av till Jeppis för att lyssna på blues, får se Lisa Lystam, John Lindberg Trio och Toni Leino Trio, tror jag de hette. I sommar verkar det som att ett besök till Power Big Meet också blir av, det börjar ju vara tre år sedan sist så det är på tiden. I oktober ska vi få uppleva storheterna Magnus Betnér och Soran Ismail på Ritz. Så det är bra med saker att se fram emot, som håller en flytande...

Nu ska här göras i ordning för brunchning med flickorna, så jag lämnar er med lite Jake för att förgylla er dag...

Inga kommentarer: