torsdag 25 april 2013

gud vad glad jag är

Fick just reda på att min bästa vän genom tiderna blivit mamma. Mitt hjärta slog en volt och en glädjetår trängde fram. Även om vi haft dåligt med kontakt på senare år så vet i alla fall jag att vi alltid finns där, var i livet vi än befinner oss. Det känns som tiden gått så snabbt, det var ju bara några år (typ 20) sedan som vi delade badkar i den traditionella lördagsbastun, eller när vi lekte med barbie i det stora badrummet. När vi blev äldre byttes dockorna mot andra leksaker och fy fan om vi inte haft kul. Alla kvällar som spenderats på Stjärnbaren i Björkö, i glädje och sorg var vi där, jag, Bettan och Cassandra. De gav mig de bästa åren när jag var tonåring och den härligaste sommaren i mitt liv var 2003 när vi vinkade farväl till barndomen och välkomnade ungdomen med öppna armar. Jag älskar er tjejer, always have, always will.

Och än en gång. Stort grattis till det lilla livet Lotten och Tommy, jag kommer och hälsar på när vi kan gå och äta glass till Salteriet.



Inga kommentarer: