onsdag 24 april 2013

ännu en dag i ett liv

Japp. Den gångna dagen har också gått i mjukisbyxornas och sjukdomars tecken. Vaknade kl 06.15 av att jag trodde Börje Phyllerin (ni som läser serien Uti Vår Hage vet vem det är) hade flyttat in i vårt sovrum, av de konstiga ljuden att döma. Men det var inte Börje, utan Lillan som låg och kaskadspydde på min högra sida. Trevligt trevligt. Så då var det att samla ihop sitt sömndruckna anlete och transportera kräkande Lilla till badrummet och slå sönder tån i sovrumströskel på samma gång. Försöka ta reda på om man drömmer eller ej och hålla hår från stackars litens ansikte. Utan vidare detaljer redde vi upp kaoset och gick och la oss på soffan för att se vad som komma skulle, och det som kom var en till spya efter inmundigandet av ett halvt knäckebröd. Sedan var det klart. Lillan pigg som en nötkärna och feberfri. Så inte vet jag. Nervös har jag varit hela dagen att det skulle komma ett återfall och vi skulle ligga däckade i försenad vinterkräksjuka hela familjen i en veckas tid. Men så verkar det inte bli. Som tur är. Imorgon blir det att göra ett försök att återvända till verkligheten med jobb precis hela dagen och kvällen. Tur att veckan snart är slut *puh*.

Jag har också under senare dagar känt en grym Red Ruby-abstinens nu när vårsolen har börjat visa sig. Och jag måste säga att det känns lite fittit (pardon my french) irriterande att ha en bil som är besiktigad och i princip körklar, instängd i ett garage med några kubik ved framför dörrarna, vilket resulterar i att jag med tur får ut bilen till midsommar när min stålmormor har sågat och kluvit veden FÖR HAND, så bilen går att backa ut. Hm.

I helgen är det ju också Hot Rod and Rock Show i Tammerfors. Har varit dit de senaste två åren, och även om man varje år säger att det var samma sak som året innan skulle det ju nog vara roligt att åka dit. Ännu bättre skulle det vara att få vara på afterpartyt där Go Getters spelar, men man kan inte få allt. Eftersom det nu är fixat och klart med Jamboree-biljetter och hotellrum i Vammala där midsommaren ska spenderas så kräver jag ingenting mera av den här sommaren. Annat än att vi ska åka på mer familjeutflykter, vara på stranden och meta mer den här sommaren än vad vi gjorde i fjol. Men det kostar ju inte så mycket. Skulle också gärna lägga till "kaffebjudning i bersån med nytt bakverk varje vecka" till min to-do list för den här sommaren, men pga ingen befintlig berså måste jag ta det ett annat år. Man får komma på kaffe i alla fall om man vill, dock får man nöja sig med att fika bredvid en hög byggavfall och icke-existerande blomrabatter, men om man lägger allt fokus på det söta som bjuds är det väl ingen skillnad om man så skulle sitta i en bunker och dricka kaffe. Även om det skulle sitta bra med en berså.




1 kommentar:

Carina sa...

Vem vet, Lina, bersån kan vara närmre än du tror :-) Stackars lilla Michan. Hennes immunförsvar får jobba för högtryck, verkar det som .
Kram från mam!