söndag 28 april 2013

aktiviteten

Idag har det varit en bra dag. Vaknade 9.30 omtumlad av nattens konstiga drömmar och steg upp pigg och glad. Kände mig hemskt energisk och som att jag verkligen skulle få saker uträttade idag, vilket jag också fick. Klockan var knappt 12 när jag anlände till mormor, krattade lite löv och klippte ner några buskar, klöv (heter det så, när man klyver ved?) lite ved och sedan in till gammelmorfar på kaffe. Sedan brände jag iväg till nästa uppdrag norrut som utfördes på cirkus en timme, nöjd så, iväg till Sundom efter Lillan och till Munsmo och grilla och äta. Efter maten blev det att gå ut och kratta gården hos svärmor också, och våren växte inom mig, kändes så skönt att vara ute och dofta på våt jord och gamla löv så jag ville knappt gå in. Nu känner man sig sådär härligt fylld av frisk luft och rosig om kinderna, Lillan somnade på två röda och resten av kvällen tänker jag inte göra ett skit. Bara ta det lugnt.
Igår for vi till Tammerfors på Hot Rod and Rockshow, det var samma sak som alla andra år vilket jag tidigare förutspått, men det bästa med hela dagen var att få umgås på tu man hand med Smokey. Det är alltid kul att göra saker tillsammans, även om det handlar om att sitta i bil i flera timmar. Kvalitetstid.
Nu inleds en ny vecka som inkluderar både valborg och 1a maj. Måste nog säga att 1a maj är på en riktig skitdag i år, känns dumt att ha en dag ledig mitt i veckan. Men det är väl bättre än ingenting alls, höhö. Det har ändå utlovats skitväder så det blir väl inte så många berg brutna detta år heller. Till Stundars på 1a maj-fest, köpa en ballong åt Lillan och vara så långt bort från det fasansfulla torget som det bara går, det är vad vi ska göra.
Tyvärr hade jag inget intressantare att komma med idag, så ni får nöja eder med detta. Nu ska jag lägga mig på soffan och göra ingenting.

1 kommentar:

Carina sa...

Herregud, ge mig lite av din energi! Låter som att det har varit en bra dag :-)
SKitväder på 1:a maj...great! Kul att dansa barfota och i hökjol då...det snöar säkert också...

Carina