fredag 5 april 2013

fanfarer och trumpeter!

Nu gott folk ska ni få se bilder från vårt o-photoshoppade liv. Kanske inte så många nu till att börja med, men några. Tömde systemkameran på ca 500 bilder just och efter många om och men och arga utbrott på min dator som inte läste minneskortet (såna gånger är det jävligt bra att ha en extra dator) så har jag nu fotona på min dator. Det finns bilder ända från i höstas, så de är ju inte riktigt up-to-date, men jag tog några "vårbilder" när jag kom från staden idag, så dem ska ni få se. Håll till godo.

 det som göms i snö kommer upp i tö. fint med plåtbitar bredvid trappan, barnvänligt också.


 Hej du lilla lök


 Se där kom de fram också, efter att ha varit begravda sedan jul.


 Hitta komponenter till vår f.d grill. Det finns i alla fall två delar på den här bilden. Tror vi får köpa en ny i år.


 Vi har firat påsk också, lite i alla fall. (tycker synd om strumpan på golvet, den ser väldigt ensam ut.)


 Finaste påskgräs-skålen ever, hand-made av Lillan. Dock är det nog mitt fel att den är så tunnhårig.


 "Massakern i hönshuset" kallar jag detta konstverk. Och nej, jag har inte gröna fingrar. (kan inte avgöra om det är gräs eller hårstrån som ligger över kanten till vänster)


 Ett annat mästerverk av Lillan. Hon har verkligen pysseltalang. Sötaste häxan!

 Också ett av mina favvo-påskpynt som jag (surprise) fått av min mormor. Skulle vara intressant att veta vilka mediciner upphovsmakaren till denna intressanta tingest har gått på under skapandets gång. Typ LSD.


 En bild från i höstas när jag och Smokey var ute och cyklade. När vi cyklade efter den här vägen och kom till en återvändsgränd var vi nära att ta ut skilsmässa, men det gjorde vi inte. Kom överens om att aldrig mer cykla den där vägen, ever.


 Jaja, där flög de iväg och ännu har jag varken sett eller hört att de är på väg hem igen.


 Bästaste (och mest allmänbildade) familjen man kan ha :)


Ber om ursäkt för detta. Av 50 försök var detta det bästa jag kunde åstadkomma, men ni fattar ju ungefär hur de ser ut, brillorna. Intressant hårfärg har jag också. "Utväxt is the new black" eller "Faiding in to råttfärg" kallar jag den. Hur lyckas folk fotografera sig själva och se bra ut? Det är ju svåraste som finns. Måste tränas. Och jag måste färga håret. Jisses. 

Så. Där har ni några bilder att roa er med. Ska försöka bli bättre med det i framtiden. I promise.
Radiointervjun gick bra, över förväntan faktiskt. Brukar alltid trassla in mig i mina egna resonemang och inte komma med något vettigt alls när det gäller sådant där. Men den här gången tror jag det lyckades ganska bra. Kan dock hända det finns en del saker jag måste förtydliga som jag kom att tänka på när jag for hem, men det gör jag i så fall efter inslaget som sänds nästa vecka. Så det inte blir missförstånd oss jänkarvänner emellan. 
Nu ska jag börja stöket med fredagsmyset (ställa mig i köket m.a.o.) och invänta fästmannens hemkomst för att senare ikväll få ta ett glas fredags-vin och sedan somna på soffan kl 22. :)

1 kommentar:

Carina sa...

Alltså, jag fick mig ett gott skratt åt påskgräset och grejerna på gården :D Snygga brillor! Mera bilder med roliga kommentarer, tack!

Carina