onsdag 19 september 2012

wednesday

Hösten här i landet gör mig psykiskt sjuk, och jag lider exakt av samma dilemma som Mama´s got the magic ,när det kommer till vad faan man ska klä på sig på dagarna. På morgonen är det svinigt kallt och man tar på sig vinterkappan, sedan är det medelhavsvärme på eftermiddagen och man svettas ihjäl. Eller så blir storm med monsunregn och lite hagel på köpet. Det där med klädskåp a´la dagis på Academill är ingen dålig idé... 
Idag blir det igen en längre dag, börjar tio och slutar fem, finskakursen tar upp eftermiddagstimmarna, och även om det kändes som finska på högstadienivå är det bara för mig att inse att jag verkligen behöver det, eftersom jag är helt okunnig när det kommer till den fruktansvärda finska grammatiken.
Har väl inte hänt så mycket annat egentligen. Jag borde verkligen ta mig i kragen med mitt motionerande, som många andra bloggare också tjatar om, men jag känner verkligen att hela jag inte mår riktigt så bra som jag skulle kunna, fysiskt. Skulle jag släpa mig ut på en promenad innan skolan skulle jag vara mycket mer pigg och glad. Tror jag i alla fall. Det känns riktigt hur min kropp suktar efter frisk luft och syre, och då tror jag inte att jag skulle bli lika slut på kvällen när man satt sig i soffan och förvandlas till en dreglande hög av trötthet. 
Imorgon och på fredag är det ledigt, tror jag, och då ska jag fan i mej komma mig ut på promenad, och så ska jag plugga plugga plugga, den första tenten närmar sig och nu för tillfället känner jag mig jätteoförberedd... Vet någon annars vad sidan heter där man kan få tag i begagnade studieböcker? Skulle behöva en bok till finskan (Suomen mestarit 2, tror jag den heter), och den kostar 40 euro ny och det vill jag inte lägga ut på en bok jag öppnar en par gånger. 
Well, ha en bra dag allihop!



 

Inga kommentarer: