fredag 14 september 2012

lite lunch-hat

Tar en liten paus i mitt pluggande för intagande av mat och totalt värdelös information via cyberspace. Och så plötsligt kom en sådan fruktansvärd irritation över mig, så starkt att jag måste engagera mig i dagens andra blogginlägg. 

Saker som jag avskyr just nu:

Gangnam style - jag vill slå, mörda och bränna när jag hör den här totalt jävla värdelösa låten. Över 163 miljoner visningar på Youtube är för mig helt ofattbart, och att folk gör statusuppdateringar relaterade till den här skitlåten på fb är också helt idiotiskt.

Underhållsbidrag - nu ska ni inte tro att jag är arg över underhållsbidrag, nej nej, men att dagens minimibelopp när det kommer till underhållsbidrag är runt 140 euro/månad, är nästan exakt samma summa som det var i början på 90-talet. Tiderna förändras till det bättre? Yeah right. (uppdaterat 19.15)

Uggs - trodde inte jag skulle behöva skriva om dessa fula tingestar eftersom jag hoppades att de skulle ha gått ur tiden för länge sedan. Men nej, även i år börjar man redan se dom komma fram ur småflickornas garderober, och jag undrar; bara för att det är mode, måste man använda det även om det är jävligt fult? Och så tappar de formen dessutom och börjar se ännu värre ut när de blir blöta. Blä.

Tights - Jag äger ett par själv, dock sällan de används till något annat än långkalsonger. Men en upplysning till er alla som använder tightsen som byxor; Det är verkligen inte byxor, och det ser inte klokt ut när man använder dem som byxor, om man inte har en röv som vilken kändis som helst som tagit hjälp av plastikkirurgen. Ska ni envisas med att ha tights kan ni väl i alla fall ha en lång top eller kofta över? Lite mera stylish.

Harembyxor - Ingen kommentar. Men vill man ha byxor där det ser ut som att man bajsat på sig eller fött barn utan att märka det, well, that´s up to you. 

Mopedbilar - fullständigt livsfarliga fordon. Och det blir inte bättre av att de som kör dem gör allt annat än koncentrerar sig på vägen när de kommer tuffande. Borde förbjudas. 


Sylvester Stallone ÄR INTE DÖÖÖÖD!!!!!

Inga kommentarer: