fredag 7 september 2012

7.9.12

kan inte fatta att det är en vecka sedan det var fredag sist? Hur snabbt kan tiden gå egentligen? Nåväl, idag är det iallafall min systers födelsedaag, och vi ska packa oss i bilen och åka dit och dricka upp allt hennes kaffe och äta upp all kaka som hon bakat med sina arma potatisskalar-händer (hehe), och det ska vi göra innan alla de andra gästerna kommer, för sedan ska vi till Oravais och hälsa på far med flickvän. Har ännu idag problem med hur man ska benämna föräldrars respektive, flickvän låter lite högstadieaktigt, och "pappas kvinna" låter som titeln på en bok med tvivelaktigt innehåll, "pappas brud" är också ganska bra, dock kan åldern på partnern i fråga börja spekuleras kring. Plastföräldrar pratar vi inte om mera, utan nu är det bonusmammor och -pappor som gäller, men det låter lite stelt att säga att jag ska hälsa på pappa och bonusmamma. Aaah vilket dilemma! Vi ska och hälsa på pappa och hans tjej, så får det bli, och äta god mat och prata om ditten och datten som man nu gör med sina föräldrar. 
Idag var sista timmarna på intro-veckorna i skolan. Och jag minns inte så hemskt mycket om någonting. Har börjat försöka lära mig att handskas med MinPlan, och jag håller på att börja gråta varje gång jag tänker på hur jag ska lyckas pussla ihop allt så inget krockar och jag får tillräckliga studiepoäng. Hur ska jag lyckas? Det känns i alla fall bra med en till tjej som har barn  på min klass, som också vill ta studierna i lite snabbare takt och inte dra ut på det i åratal. Det är ju någon som man kan förlika sig lite med. Har inte riktigt koll på vilka timmar vi har på måndag heller, annat än introduktion till socialpolitiken börjar då. Hm. Well, vetja e rejder se. 

Grattis Systeryster på Din dag! Snart kommer vi och äter upp all tårta!! :D

Inga kommentarer: