onsdag 14 januari 2015

vikten av att testa på något nytt, typ..

Året har hittills inte känts sådär jättehejsan, men det har ju bara gått 14 dagar så det är väl inget att bekymra sig över egentligen. Jag försökte ändra min negativa inställning och komma på saker jag skulle kunna göra för att orka ta mig framåt, och har nu kommit på några idéer jag ska försöka förverkliga under året. 


  • Jag ska ta jägarexamen. Japp, ni läste rätt, igår anmälde jag mig till jägarkursen som inleds i mars, och efter det ska jägarexamen skrivas. Detta innebär att jag även blir tvungen att lära mig att hantera vapen och hur en tar hand om eventuella byten. Men mitt huvudmål nu är i alla fall att jag ska ta examen, så tar jag resten som det kommer.
  • Jag ska lära mig spela munspel. Vet inte riktigt varför, men vi har ett knappt använt munspel här hemma och det kan ju inte vara så jävla svårt? Så kan jag dö med vetskapen om att jag kan spela åtminstone ETT instrument.
  • Jag vill någon gång under året testa på att spela in en podcast. Skulle gärna spela in med någon annan som har liknande intressen som jag, dvs samhället, feminism, politik och en jävla humor. Pryd ska en inte vara heller, eftersom jag vill kunna prata om allt mellan himmel och jord. Så om du är den (ett plus om du är teknisk och kan lära mig hur en går till väga med redigeringsprogram och dylikt, för det är jag värdelös på :) :) :) ) så kan du alltid maila eller kommentera.
  • Den sista saken hänger till stor del på er. Jag har under den senaste tiden lekt med tanken på att testa spela in en videoblogg, skulle kanske vara roligt med lite variation i det här hörnet. MEN! Detta gör jag bara om ni hjälper mig. Jag skulle gärna vilja ha minst fem olika frågor/påståenden ämnen ni vill att jag ska fundera på, eller andra tips på vad ni skulle vilja se i en videoblogg gjort av mig. Annars får det vaa. I alla fall tills jag själv kommer på något att filma. 
Jag tycker det här är en passlig mängd mål en kan ta sig an, speciellt tå en är den sortens människa som har en tendens att sjunka in i någon typ av "jag lever livet som jag alltid gjort för det funkar bra för mig"-mode. 
Så, får se då hur det går. Och som sagt, vill ni se videoblogg är det fritt fram att ge mig idéer, allt välkomnas!


1 kommentar:

Carina sa...

Bra mål för år 2015! Angående vloggen så skulle det vara kul att höra ( och se ) vad du tänker om fenomenet "delad vårdnad". För- och nackdelar, är det alltid för barnets bästa, barnens rättigheter kontra föräldrarnas rättigheter OCH skyldigheter. Har barn rätt att INTE behöva träffa en förälder? Ett annat ämne skulle kunna vara "Genustänket i grundskolan". Hur ser det ut? Vilka dolda strukturer styr fortfarande skolan och hur uppdaterad är skolan - egentligen?

Typ nåt sånt...