onsdag 28 januari 2015

passlig onsdagslista

Tänka sig, när jag just tänkte tanken att  "jag måste söka efter en blogglista eftersom jag inte orkar skriva något annat givande idag", och surfade in på Ellens blogg så låg där en lista serverad på silverfat, tack för det! Så here we go...

Fem saker jag brukar säga

  • Men va saataan!
  • Helvetes jävla skit!
  • Vi skådar naa (när jag pratar i telefon och avslutar samtalet)
  • Ja årk int! (som när en är uppgiven, inte lat)
  • Ingen aaning (med inspiration från den här videon, för er som inte orkar se hela härligheten kan ni spola fram till ca 4.40 för att förstå vad jag menar. Plus att en får se vad Fredrik Smulter sysslade med innan han blev jätte-jättestark)


Fem saker jag brukar tänka
  • Vad ska jag göra med mitt liv???
  • Vad ska jag jobba med i framtiden?
  • Jag MÅSTE skriva på kandin
  • Vad ska vi äta idag då, månne.,,
  • Och konstanta tankar på jobbet och vad som ska göras där...
Fem saker jag brukar drömma om nätterna
  • Springer omkring i konstiga hus och slipper inte ut
  • Faller och når aldrig marken
  • Träffar och pratar med människor jag inte sett eller hört något av på typ 10-15 år
  • Träffar danskar och norrmän (fattar ingenting?)
  • Att jag är gravid och när jag ska föda kommer det ut ca 20 kattungar, varav vissa saknar kropp och är endast ett huvud som andas. (Älskar min hjärna <3 <3)
Fem saker väldigt få personer vet om mig
  • Att jag träffat och haft en konversation med president Martti Ahtisaari, och Islands president Vigdis Finnbogadóttir i samband med att de besökte Björkö 1996. 
  • Att jag aldrig känner mig hemma någonstans.
  • Jag är kung på att lösa korsord.
  • Har en dröm om att bli författare och skribent
  • Är oerhört fascinerad av folkmusik, kulning och samisk jojk. Vet ej varför. Säkert mammas fel.

Fem saker jag älskar att göra
  • Ligga på soffan och göra INGENTIG
  • Dansa till bra livemusik
  • Läsa en bok som berör
  • Ha långa diskussioner med människor som ej är dumma i huvudet
  • Köra bil
Fem saker jag vill ska hända innan året tar slut
  • Att jag ska få min kandidatexamen färdig
  • Att jag får mer klarhet i vart jag vill i livet
  • Göra en ny tatuering
  • Flytta
  • Att jag börjar skriva dagbok igen = terapi
Fem saker jag beställer utomlands
  • Det är ytterst sällan jag beställer saker alls, annat än böcker från Adlibris. Men nu senast beställde jag tre tröjor härifrån och två par skor härifrån
Fem saker jag saknar i min garderob
  • En petticoat
  • Ordentliga koftor som en kan ha till alla tillfällen
  • Swing-byxor, gärna med hängslen
  • Sockor som inte tappar sin kompis hela tiden
  • Svarta tjocka strumpbyxor utan noppor
Fem saker som doftar underbart
  • Nyduschad karl
  • Nyss kluven björkved
  • Kaffe som håller på att kokas
  • Parfymen som min syster har som jag inte minns vad det var, men en blir typ upphetsad på sig själv när en använder den, så gott doftar den
  • Den svart- och vitrutiga wunderbaumen
Fem saker jag vill bli bättre på
  • Att kunna hantera konflikter och inte bete mig som en skygg hund så fort det hettar till
  • Att prata inför människor, och övertyga dem om att det jag säger är viktigt och sant
  • Kanske sluta lämna kläder efter mig överallt i lägenheten
  • Tänka på mig själv
  • Umgås med vänner 
Fem saker jag skrattar åt
  • Jenna Marbles
  • Jan Stenmark
  • Sjukt Lokal Lokal-tv
  • Kränkta Vita Män
  • Caitlin Moran (för hon är så jävla rolig)
Fem saker som gör mig till mig
  • Bryr mig inte så mycket vad andra tycker om mig
  • Har något konstig humor som inte alla förstår
  • Är passligt sarkastisk och ironisk (ärvt av min pappa, tack!)
  • Att jag är intelligent och i mitt tycke himla allmänbildad
  • Jag har fått höra att jag är lätt att prata med. Vet ej varför. Kanske för att jag inte vill döma människor i förväg. Om de inte är uppenbara idioter dvs.
Det var den listan och en timme av mitt liv flew out the window! Jeij!

Inga kommentarer: