fredag 21 november 2014

väskan som alla borde ha och skitbra musik

Yes! Idag kom den efterlängtade faboless-väskan hem i brevlådan, och det är ju en väska jag tycker alla borde ha.. Förlåt för asiga webcam-bilder, men jag orkade inte börja med något systemkameraprojekt.



Idag har heela dagen spenderats på stan tillsammans med min mormor, och som betalning för att vara hennes springpojke fick jag en flaska vin som ska avnjutas imorgon i goda vänners sällskap. Det finns annars ingen människa som jag kan ha så svårt att förstå mig på som min mormor. När hon såg mitt hår tyckte hon att vi borde köpa en mössa åt mig; "ska ja kom ti stan medde tå dö sir yyt såde i hovo??". Saken är ju den att jag ännu har i färskt minne hur hon berömde mig när jag som fjortonåring rakade hela mitt huvud. Jaa men du har så fin huvudform så du passade ju riktigt bra i den frisyren. Är det inte meningen att mormödrar ska förfasa sig över saker som säkerhetsnålar i öronen och rakade punkhuvuden? Nej, inte min mormor, hon tycker det är snyggt. Men hon är ju inte som alla andra heller, så det är väl sådant man får räkna med. Hon kom dock över min hårfärg ganska snabbt, så det blev ingen större dramatik. 

Tack vare En blommig tekopp hittade jag ny fräsch musik som gjorde mig himla glad! The Vanjas!




Och lite The Black Belles, sickna tuffa brudar <3.. Jag ska också börja ha hatt. Hela tiden.




Wendy O Williams måste också få vara med på ett hörn, eftersom hon också är coolness personifierad..




Nu ska jag idka fredagsmys med kållåda och iskall mjölk. Luxury utan dess like.

Inga kommentarer: