söndag 5 oktober 2014

lite musik och uppdatering

Sitter i soffan och håller på att vinka över av trötthet. Har varit obeskrivligt trött hela dagen, ni vet så där så det känns som man skulle ha grus innanför ögonlocken som aldrig försvinner fast hur man gnuggar och blinkar. Så har det känts idag, en matthet har sänkt sig över mig och den verkar inte försvinna i första taget. Dricker te och har på teven utan ljud, gamla repriser av svenska hollywoodfruar, och mitt huvud orkar inte med Gunillas röst just nu. Har även försökt göra lite skoluppgifter nu när Smokey är och ordningsvaktar på ungdomsdansen här i byn, men ögonen går i kors och hjärnan ORKAR INTE tänka på feministisk mediegranskning eller kandidatuppsatser som ska skrivas. Energin finns inte och jag orkar inte leta efter den heller. Skulle kunna gå ut och lägga mig under stjärnorna och andas, dra in kall luft i lungorna som ger mig ny ork, men i och med att det är mulet och inga stjärnor syns skiter jag i det. Nej, jag ska återgå till att lyssna på melankolisk gitarrmusik och förhoppningsvis somna på soffan efter att tankarna svimmar av utmattning till följd av det eviga snurrandet. 

Och några låtar på det..









Inga kommentarer: