tisdag 28 oktober 2014

working class hero is something to be, heh..

Alltså idag är en sådan där dag när man bara skulle vilja lägga sig ner och inte stiga upp på en vecka.. När arbetsdagen äntligen var slut cyklade jag som ett tok efter Lillan till dagis, för att sedan komma hem och göra en "helvetisk tröttma"-landning på soffan:


Jag jobbar en hel del nu medan jag går i skolan och det tar verkligen ut sin rätt. Idag har jag legat på alla fyra och slipat och lackat golv hela dagen. Mina knän blöder, mina handleder sjunger klagosång, mina axlar och rygg känns som de ska kollapsa när som helst och min hjärna känns som den skulle skvalpa omkring i någon form av tjock lera. Jag är helt enkelt skittrött. Och inte är det bättre av att det är mörkt ute redan, hur skulle man orka göra något vettigt när det redan börjar bli mörkt? Nej fy. Borde ta itu med statistikuppgifter som ska vara inne imorgon bitti, men först tror jag att jag ska kasta av mig behån och ta en powernap på soffan, medan Lillan tittar på film, så skönt det kommer att bli.




Tack för responsen på inlägget jag skrev igår, jag är glad att folk läser det eftersom då blir ni även medvetna. Även om man inte kanske kan göra så mycket konkret för att hjälpa de utsatta, så är det ett stort steg åt rätt håll att människor är medvetna om vad som händer och att man inte bara tittar åt ett annat håll...




1 kommentar:

Carina sa...

Braveheart är min hjälte :D Tänk bara "Even this shall pass" när det är som tyngst, värst och mörkast.