torsdag 17 april 2014

glad påsk för bövelen

Så var det dags för påsk igen. Känner ingen större entusiasm om jag ska vara ärlig, gjorde ett halvhjärtat försök att skapa påskstämning genom att måla ägg med Lillan idag, och "påskhandla" med alla andra galna människor igår. Inte desto mera. Orkar inte bry mig faktiskt. Lägenheten ser ut som skit, men ärligt så I don´t give a flying fuck fast jag får vada fram i misären, eftersom det tar ca 2 timmar efter att man städat så ser det ut som en tornado hade dragit fram här i alla fall. Konstigt det där, hur grejerna på något konstigt sätt smyger sig tillbaka till sina ursprungliga platser fast man gömt in dem i random skåp och lådor. Skulle vara lättast att hyra en industridammsugare och bara köra över hela skiten, så mycket extraplock man skulle slippa då. 

Min älskade systeryster kom hem från Sverige igår, och oj vad jag har saknat henne! Det är så kul när hon är hemma, när man får prata om allt möjligt och höra om hur hon har det där på andra sidan Kvarken. Så idag inledde vi dagen med lite feministsnack vid frukosten, sedan åkte vi in till stan där Syster skulle uträtta ärenden och jag for till skolan för att skriva hemtent i genusvetenskap. Deadlinen var kl 16 idag, och jag sände in den 11 minuter före fyra, att man aldrig lär sig. Men det får bära eller brista, är väl helt nöjd med resultatet, för att ha åstadkommit det på typ 4 timmar. Hjärncellerna har med andra ord jobbat på högvarv idag. Så mycket annat har väl inte blivit gjort, ätit mat och målat ägg, som sagt. 

Tycker jag miste glöden lite förra veckan, och därav lite oinspirerad till att blogga om intressanta saker. Vet inte vad jag vill skriva om, eftersom världen har gjort mig så trött på senare dar. Det känns som hur man än försöker se en ljusning så blir man alltid besviken, att debattklimatet hårdnar och åsikterna blir allt mer trångsynta, som om vi skulle gå tillbaks i tiden big time. Men det kommer väl bättre tider, får man hoppas.

För er som inte är och festar röven av er ikväll kan jag rekommendera en dokumentär som borde komma på kunskapskanalen kl 22.45 om punksångaren Kathleen Hanna. Hon är förgrundsfiguren i banden Bikini Kill och Le Tigre, och hon berättar om rörelsen riot grrrl och om hur hon genom musik vill sprida sina ideer. Sjukt bra brud med andra ord...


Inga kommentarer: