måndag 3 december 2012

vackra vintervärld

Snön och kylan kom passligt till första advent. Även om jag hade tänkt att inte lägga så stor vikt vid att julpynta nu i början av december kunde jag inte hålla mig, utan nu är det ganska juligt här hemma. Har konstaterat att jag blir lite som Grinchen fast tvärtom. Helt julgalen och jag älskar pynt, ljus, tomtar, julgardiner och juldukar. Det är mysigt och jag känner mig lugn när jag sitter i vardagsrummet och tittar på ljusen som brinner och hyacinter som blommar. Älskar julen. I lördags var det dags för årets första pepparkaksbak, och igår var vi på julmarknad på Stundars, det var svinkallt men annars fint väder. Fick hem två fina affischer, en med julmotiv en utan julmotiv, en pepparrulle och korv från malax köttrökeri (tror jag det var). Idag har jag varit på tre-års kontroll till rådgivningen med Lillan och jag skickade just iväg den första av två hemtentor som ska vara klara innan jul. Känns skönt att ha en del mindre att tänka på nu i alla fall. På fredag eller lördag blir det till att storma iväg till Ikea och leta bokhylla och julklappar, säkert inte alls mycket folk och jag kommer inte alls att vara bindgalen innan det är över. Men det är smällar man får ta när man envisas med att åka dit. På torsdag är det då självständighetsdagen, och jag tänkte passa på att baka lite julgott, kanske några olika kakor, eget knäckebröd tänkte jag också försöka mig på i år, lussekatterna kanske jag sparar till nästa vecka, måste se hur mycket jag hinner med. Jaja, där var en update om mitt intressanta liv. Nu ska jag återgå till läxornas underbara värld innan jag hämtar Lillan från dagis....

Inga kommentarer: