onsdag 19 december 2012

strålande jul

Typ fem dagar kvar till julafton. Vet inte hur jag ska förhålla mig till den informationen. Känner mig konstigt lugn, orkar inte stressa fast jag kan känna en liten press över att jag kanske inte hinner allt jag tänkt. Meen, det blir nog jul i alla fall ska ni se, även om jag inte har bakat eget bröd eller gjort egen glögg. Det kommer nya år med mera tid. Jobbar hela den här veckan, så pysselinspirationen lyser ganska starkt med sin frånvaro efter kl 15.30 på eftermiddagen. I morgon ska vi och handla mat. Mat mat mat. Så att vi verkligen överlever och inte svälter ihjäl över julen, många verkar ju tro att det blir så under högtider. Det är ju inte så att alla butiker är stängda och att man inte får tag i en matbit på flera dagar. ABC har alltid öppet, julafton som långfredag. Som sagt, imorgon ska det handlas gottis till julen, har inte funderat på vad ännu, men det kommer väl.
Jag och lillan har inlett en ny inför-julen tradition här i gula huset. Den låter ungefär så här...

Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till detta. Kurt Olsson för all del, han är ju ganska trevlig. Men jag måste nog påstå att jag känner en viss mån av obehag för vuxna människor utklädda till möss som sjunger med nasala röster. Varje kväll innan läggdags ska denna lyssnas på och skrattas till. Och för min del är det ingen skillnad hur irriterande jag än tycker den är, för när man ser glädjen i lillans ansikte när hon hör den så skulle jag kunna höra på den tills jag dör. Eller i alla fall tills nyåret är över.

För min egen del tycker jag att dessa är ganska trevliga jullåtar:







En salig blandning. Men det är väl så det ska vara... God jul på er om jag inte hörs innan den 24:e!

Inga kommentarer: