tisdag 27 november 2012

njut

Nog kan det vara skönt att stiga upp tidigare än vad som egentligen är nödvändigt, äta frukost med Smokey i lugn och ro, väcka Lillan som klär på sig utan att tredje världskriget ska behöva bryta ut, föra henne till dagis utan protester, för att sedan ha en timme att bara sitta och andas innan man åker till skolan. Börjar klockan nio idag, journalistens grunder står först på schemat, sedan socialt arbete på olika nivåer med gästföreläsare resten av dagen. Känns helt ok. Idag känns som en bra dag måste jag påstå. Ska ta itu med garderobsstädning ikväll, nu ska helvetet redas upp och det ska sorteras och rensas ut. Har väl en hel del som ska föras till loppis, eller kanske man skulle göra ett försök att sälja här via bloggen? Hm, kan ju alltid prova, vet ju inte hur många som aktivt läser vad jag skriver, men med tanke på att jag har över 2000 sidvisningar så måste ju någon stackare regelbundet läsa. Har i alla fall bestämt mig för att eventuellt sälja någon av mina älskade klänningar, för att fräscha upp garderoben lite, använder inte så mycket utsvängda 50-tals klänningar längre, det är mera pennkjolar som gäller nu för tillfället. Men ni kan ju hålla ögonen öppna så kanske det kommer ett eller annat plagg till salu. Både herr och damkläder.

Ha en trevlig dag alla!

Inga kommentarer: