måndag 31 december 2012

nytt år på ingång

Julen är förbi och skönt är väl det. Allt har gått relativt smärtfritt bortsett från att Lillan fick feber natten till juldagen och var i princip sjuk hel!a veckan. Det var lite synd eftersom vädret var vackert och jag hade sett fram emot att få vara ute och pulka och hoppa i snön. Men så är livet när man har kids, snoret kommer aldrig lägligt. Nåväl, julafton var härlig, tomten kom och hälsade på, Lillan var väluppfostrad och sa tack för varje paket hon fick, och vågade till sist krama tomten innan han fortsatte sin resa till alla andra familjer. Jag är glad över att det inte blev några hysteriska mängder paket som delades ut, och alla paket som Lillan fick var i princip saker som hon faktiskt har användning för.
Idag är det då nyårsafton och jag ska för första gången på typ 3 år faktiskt få klä upp mig och fira på riktigt. Först mat i stan tillsammans med vänner, och sedan är det lite öppet, men antagligen blir det att åka hem och spela ett spel, spå det nya året med att smälta tenn och korka lite skumpa på 12-slaget. Riktigt passligt med andra ord. Nyåret är en högtid som man inte ska ha så höga förväntningar på, eftersom det oftast inte blir som man har förväntat sig. Men huvudsaken är att jag får pussas med Kärleken klockan tolv, och inte ligga i magsjuka som i fjol..

Gott nytt år allihopa!


Inga kommentarer: