torsdag 25 september 2014

på äventyr..

I morgon kommer det att hända något som annars endast sker ungefär vart fjärde år i mitt liv. Jag ska till frissan. En riktig frisör. Sist jag satte min fot i en frisörsalong var när jag fick mitt hår fixat till C&J´s bröllop, och toppade bara håret. Gången före det var i december 2011, då jag klippte mig för första gången sedan 2009. Så de kommer ju inte så tätt de här infallen att jag måste till frissan. Men nu får jag åter igen erkänna mig besegrad. Färgen jag har på mitt hår för tillfället är knappt bestämbar, och den passar med absolut ingenting. Tänk er den där granen ni slängde ut efter julfirandet 2012, och som nu har legat och torkar bakom uthuset bland gamla bilringar och oljefat. Den nyansen har jag på håret. Gran som varit utan vatten och näring i två år. 

googlad bild

Som den på bilden fast den är mycket intensivare i färgen, men typ ditåt. Hur ska man klä sig för att få den där nyansen att se vettig ut? Hänga på sig ett rostigt oljefat eller? Så nu är det bara att inse verkligheten, det finns inga andra alternativ än att besöka Hietanens Malin imorgon för att få håret färgat till den färg som jag verklige vill ha, nämligen jättejätteröd. Typ såhär..




Alla bilder är googlade. Men sådär önskar jag att mitt hår ser ut i morgon, och inte brun/orange/gul/röd som det är nu..

Och så här kommer jag att vara när klockan ringer imorgon bitti, och jag vet att jag ska åka och bli fin i håret..


googlade bilder

Inga kommentarer: