lördag 28 december 2013

festelifest

Sitter med hårfärg i håret och tänkte döda tid med att uppdatera er om vad som pågår i vårt händelserika liv. Julen har varit och farit, bra har det varit med god mat och många mängder dryck, fina klappar från höger och vänster och släkthäng. I går var det crazy-ass mellandagsrea som gällde, 5 timmar tillbringade vi på stan tillsammans med 5 miljoner andra galna shoppare. Jag som inte annars har så mycket till övers för människor överlag har alltid haft svårt för sådana där saker, men vi tog det lugnt och räknade till tio för att undvika massmord a la Pol Pot, och istället kom vi hem, trötta och slitna men med helt vettiga "fynd".

Ikväll är det dags för kalas, och det känns riktigt kul att få städa upp sig och göra sig fin, för att sedan dricka tills anletsdragen flyter ut till en obefintlig massa. Nå nej, skämt å sido, det ska bli kul att få hitta på något skoj tillsammans med Smokey, känns som evigheter sedan vi var ute tillsammans med andra människor, en av orsakerna till detta är väl att soffan har varit så otroligt skön under hösten, så man har hellre spenderat tid där än ute på stan. Vilket i sin tur resulterar i att man tycker det är mycket roligare att kalasa loss de gånger man gör det, istället för att det blir till ett "måste". Så, nu ska håret fixas, naglarna målas och valkarna klämmas in i otroligt obekväma shaping-strumbyxor för en helkväll i goda vänners lag!

(Har ni tur återkommer jag med en bild på mig själv när jag är klar med allt fixande, har ju webcam på den här datorn så det underlättar ju fotograferandet av mitt vackra ansikte märkbart.)


Inga kommentarer: