fredag 1 februari 2013

ser fram emot.

Jajja, så var det fredag då. Lillan har åkt till sin far, jag har suttit med skoluppgifter hela dagen och bakat en key lime pie för första gången i hela mitt liv. Hoppas den blir god. Har varit asigt fint väder ute i dag, men jag drog för persiennerna när solen steg upp, bara så att jag inte skulle lockas utomhus och strunta i pluggandet. Så jag har vandrat omkring i ett mörker hela dagen. Dammsugit och plockat lite. Sådant där som man gör när man har "studie-dag". Nåja, helt nöjd med dagens prestationer. Nu väntar jag på att Smokey ska komma hem, så vi får begrunda kvällens mat och gå till Freddas på en häppy auoer-öl, ska bli riktigt skönt. Och i morgon är det skivmässa i stan som gäller, var där 2008 senast och har velat åka varenda år sedan dess, tyvärr har jag alltid missat när det varit och till mitt förtret sett att jag missat det. Måste väl åka dit och öka kvoten av östrogen, eftersom det enligt vbl mest är män som är intresserade av vinylskivor. Och eventuellt ska det hinnas med en loppisrunda också innan middagen hos mor som ordnas för att fira min brors 21-års dag som infaller på måndag (för övrigt samma datum som jag och Smokey träffades för två år sedan). Kanske kanske Boothill Stompers på kvällen om humöret faller på, de spelar på public corner (?) och de spelar alltid bra, så kanske kanske.
Vad är det jag ser fram emot då, funderar ni. Ja, jag ser fram emot Hot Rod Frankies nya cd som släpps i mars, här är ett smakprov som i alla fall gjort mina förväntningar höga.


Och så ser jag fram emot Jeppisblues 9.3 som vi kanske ska besöka. Men ingenting är absolut bestämt ännu. Bland andra dom här spelar där

Jag ser fram emot att Sin Citys uppföljare A dame to kill for, som kommer nu i år. Tyvärr hittar jag ingen vettig trailer på youtube, eftersom alla hittills verkar innehålla klipp från första filmen, tråkigt. Nå väl, hoppas den är bra, jag tyckte om ettan i alla fall.

Och så måste jag sist och slutligen rekommendera en ung tjej med många talanger. Hon har klockren humor och hennes videos är skitroliga..





Inga kommentarer: