fredag 15 februari 2013

fredag å låång skoldag

Jaja, klockan 12 ska det skrivas tent i socialpolitikens teori, något som i det här skedet känns som jag får ta på talang, det är ju tur man har tre försök på sig. Sedan är det skola hela kvällen också, från 17-20.30-ish, ungdomars psykiska hälsa pt 2 är det som står på schemat, och jag måste säga att jag känner mig föga entusiastisk till det. Men om jag inte är riktigt asigt trött efteråt blir det en sväng till O´malleys här i shtaaden för att kolla in JLT som ska spela där ikväll, men det blir nyktert och anständigt för min del eftersom jag ska upp till skoljäveln klockan 9 sharp imorgon bitti. En underbar och avslappnande helg jag har framför mig med andra ord. En annan nyhet på hemmafronten är att jag har färgat håret svart. Vet inte vad jag tycker om det ännu, värre färger och frisyrer har jag ju haft, så det är väl bara en vanesak. Tänkte kanske fixa några spännande slingor, eller i alla fall luggen skulle kunna få delvis en annan färg, typ röd eller vit. Problemet är bara hur jag ska gå till väga, kanske det skulle lönas att gå till frissan, ta bort lite av topparna som börjar se ut som konstiga, ofrivilliga dreads på tvären (?) och ha frissan att färga luggen. Det känns ganska oekonomiskt att köpa en hel färgburk för några stackars slingor. Nåväl, det löser väl sig.

Angående den romantiska gårdagen fick jag überfina blommor av Smokey och svingod choklad som slukades nästan i ett nafs. Försökte kontrollera mig, men det tog i alla fall slut redan igår kväll... Alla hjärtans dag är en bra dag, trots att alla tjatar om att även den dagen har blivit en av köpmännens favoritdagar tycker jag man kan uppmärksamma den. Man behöver faktiskt inte köpa en massa skit bara för att visa folk att man tycker om dem, och ja, man ska uppskatta varandra alla dagar om året, men pga det stressiga samhälle vi lever i idag kan det vara bra med en dag som speciellt är avsedd för att uppmärksamma våra nära och kära, så kan man inte skylla på att man har mycket att tänka på.

I skrivande stund pep det till i min telefon. Härreguud! Är DEt NåGon SOm ViLL NåGOt Av MIG!?!?! tänkte jag och rusade till köket medan jag gick igenom vem det kan vara som kontaktar mig. "Knappast är det Smokey för han smsade för en timme sedan, knappast heller är det far, för han är i jobbet, kanske det är någon från klassen?" resonerade jag (det visar ju också på vilket brett socialt nätverk man har, när man har tre olika alternativ av människor som eventuellt skulle skicka ett meddelande). Det var ett reklammeddelande jag fick. Från Seppälä. En butik där jag mycket sällan handlar. Dom har i alla fall rea för klubbmedlemmar nu, tyckte att jag ska komma dit och inspireras av vårmodet. Kyss me däbaaak! Tänkte jag och undrade än en gång varför man är så dum så man ger sin tel nr till affärer. Det är ju bara irriterande. Trots att det kan vara uppmuntrande i den mest ensammaste stund att få ett meddelande, som uppmanar en att komma och bedöva sin ensamhet med att shoppa. Jaja.
Ska bli kul att träffa brallisarna från klassen idag, länge sedan sist tycker jag.
Ha en jävligt bra fredag alla och en var!


En väldigt publikfriande låt. Om dom hatar alla fyllon vid bardisken är Mällis det rätta stället att spela på. Där det inte finns så mycket annat än fyllon vid bardisken. Utom jag då, som är nykter chaufför! (med observation för eventuella ändringar, beroende på hur pass god den ena ölen är och hur svag karaktären är, så kan det finnas risk för att man ansluter sig till de onyktra vid bardisken. Känns högst otroligt i detta skede men så har man ju varit in the game en tid också så man vet ju hur det fungerar)

Inga kommentarer: