tisdag 26 februari 2013

struktur is the shit

Efter intagandet av morgonkaffet har jag nu strukturerat upp dagen och hoppas på att få så mycket som möjligt gjort, att jag med gott samvete kan jobba onsdag och torsdag. Har märkt att det är jätteviktigt att lägga upp ett schema för sig själv sådana här dagar när man sitter hemma och skriver. Att man delar upp dagen i olika etapper och ser till att verkligen ta små pauser och avbrott och sätta tankarna på annat, eftersom man annars har en hjärna som säger upp kontraktet efter några timmar. Så, nu ska jag läsa och skriva färdigt sociologi-uppgiften klockan 9-11, sedan lunch, tvätthängning och planering av handelslista fram till 12.30. Fortsätta med regionuppgiften i offentlig förvaltning-kursen som nästan är klar och försöka bli klar med den före kl 14, och efter det blir det att städa upp lite i det kaos som råder i lyan och börja fundera på vad som ska bakas inför den eventuella kaffebjudningen på lördag. Får jag alla de här sakerna ur världen (prioriterar förstås skolarbetet eftersom det är mest ångestframkallande) så får jag känna mig jävligt nöjd.

 Och jag måste ju också säga att jag fick två tidiga födelsedagspresenter i fredas av min far och farmor; Tiki-toes skorna och ankar-halsbandet från min tidigare önskelista! Blev så glad! Och det kändes så bra för en gång skull att önska sig något som inte är så hemskt nödvändigt, utan bara fint. Det är skönt att våga skämma bort sig själv ibland, det mår man bara bra av. Så nu inväntar jag med spänning när jag ska få möjlighet att använda skorna, som satt som gjutna... Var också till optikern igår för att kolla min syn, och det var ju som jag misstänkte att mitt liv nog kommer bli lättare med glasögon som gör att jag ser saker på långt håll. Ska ta med mig Smokey som smakråd någon kväll så ska vi kolla på några bågar som skulle passa och som inte kostar lika mycket som min bil...


En liten fiilis-låt. Hot Boogie Chillun är ett band som jag verkligen hoppas att jag någon gång får se live. Ett av de bättre banden skulle jag tro...

Inga kommentarer: