tisdag 6 november 2012

stressigt? nej inte alls

Halloj! Här sitter jag och river mitt hår och tar en bloggpaus (alltså en paus för att blogga) i mitt hav av studier. Jag blir tårögd varje gång jag öppnar kalendern och ser hur resten av den här veckan ser ut:

Onsdag: Jobb 7.30-15.30
             Familjetid 16.00-20.00
             Studera: 20.00 -->
Torsdag: Informationskompetens 8.15-9.45
              Tent i socialskydd 10-12 (typ)
              Metodikkurs 13.15-16.00
              Ungdomar och etnicitet 17.00-20.15
Fredag: Jobb 7.30 - 15.30
            Ungdomar och etnicitet 17.00-20.15
            Cookies and Beans på Ritz 20.00 -->
Lördag: Ungdomar och etnicitet 9.00-15.00

Och någonstans här ska jag få inklämd en intervju till en kvalitativ studie inom metodikkursen, leta fram en artikel som handlar om journalistik och recensera den, låna ett berg av diverse kurslitteratur från biblioteket, och försöka minnas att ringa och boka en tid för Lillans 3-års kontroll till rådgivningen och till tandläkaren. Ja, och så ska det börja funderas och planeras till hennes kalas som går av stapeln nästa lördag. Tillika är det skönt med mycket att göra, eftersom man till en viss gräns faktiskt får gjort någonting, men så fort det blir för mycket lamslås jag och får absolut ingenting gjort. Men nu, ska jag läsa om tvångsgifte i Indien och lära mig skillnader mellan sociala försäkringar och sociala understöd.

Inga kommentarer: