torsdag 27 mars 2014

Kvinnopepp

Nu är det dags för den första Kvinnopeppen! Jag har tänkt och tänkt, vem ska jag peppa först? Jag har ju så många qvinns jag vill lyfta fram, för de är så bra på alla möjliga olika saker. Så jag gjorde helt enkelt så att jag drog lott i min hjärna om vem som ska få vara den första att bli omskriven i Kvinnopeppen. Och vinnaren blev bloggaren Ellen! Hennes blogg har det fabulösa namnet Blejk, Fejt & Fab (önskar att jag hittat på det själv) och hon är bosatt i Jakobstad. Tyvärr känner jag henne inte personligen, men hittade hennes blogg för typ ett år sedan. Jag vet inte heller varför jag tycker att den är så bra, men hennes sätt att skriva gör att det är roligt att läsa, och hon verkar ha samma typ av humor som jag dvs, sådan som inte så många andra tycker kan kallas humor. Hon håller också på att skriva en bok och jobbar på Café After Eight i Jakobstad. Ellen är också vad jag förstått delaktig i planeringen av det kommande Jeppis Pride, och bara det är ju helt awesome. Hon skriver även en TV-kolumn i ÖT som brukar publiceras i tisdagstidningen om jag inte har fel. Varför vill jag peppa just Ellen då? Kanske för att jag tycker att man ska lyfta fram de skribenter som man själv tycker är bra, så att andra kan börja läsa vad de skriver. Och för att jag tycker det är roligt att det finns finlandssvenska, kvinnliga, intressanta och roliga bloggare och därför förtjänar de att uppmärksammas. Så nu tycker jag att alla kan gå in och läsa Ellens blogg iaf en gång, och även om ni inte tycker hon är lika fenomenal som jag tycker hon är, så vet ni ändå om hennes existens.


Bilden tagen från google, men finns även på hennes blogg.

1 kommentar:

Carina sa...

Men hon är ju jättekul ju! Heja!