fredag 7 mars 2014

igår var det en riktig skitdag

Igår vaknade jag med den ack så fruktade migränmolandet till huvudvärk. Och jag visste att den här dagen skulle bli skit och piss. Det blev den också, fick ingenting gjort, annat än sov och drömde helt sjuka skrämmande saker. Jag sov och sov och ändå gick inte huvudvärken om. Jag sov hela natten till idag och vaknade med huvudvärk man får när man sover för mycket, tack för det, lixom. Men nu efter att tredje koppen kaffe börjar sätta igång kroppen och huvudet börjar jag känna mig som en människa igen. Ack vad jag hatar dessa migrändagar, när man bokstavligt slösar bort en hel dag på en sjukdom som ingen vet varför den finns och varför den drabbar de människor det gör. Så jävla onödigt.
Men idag är det fredag, gott folk! Och det innebär att det är lördag i morgon. Och vad händer denna lördag som inte sker andra lördagar? Jo, det ska jag berätta. Det blir Jeppis Blues tillsammans med Smokey, Pappa och Blomman, detta för att fira en hel massa saker. Som min och Blommans födelsedagar, och  att jag och Smokey har varit tillsammans i tre år (!?!) och förlovade i ett. Helt sjukt vad vi ska fira. Ska bli kul att seLisa Lystam igen också, få lite hopp om mänskligheten och se en tuff brud bara äga allt. John Lindberg Trio är ju också bra, förhoppningsvis tycker jag de är bättre den här gången än sist vi var och tittade på dem. När jag var chaufför med PMS och önskade att jag hade haft ninja-kunskaper för att kunna göra en Kill Bill-scen av hela O´malleys "dansgolv". Fy fan, det var inte kul.

Men nu ska vi inte sörja det som varit utan tänka på det som komma skall! Vi ignorerar att vädret tror det är november och tar lite Fredagsmusik så hörs vi senare, aight?



Inga kommentarer: