tisdag 4 juni 2013

typiskt

Jag trodde Lillans snorande skulle vara över för den här våren/sommaren, men ack så fel man kan ha. Vad är risken för att hon ska bli sjuk typ 5 dagar före förlovningsfesten då precis alla borde vara friska och fungera som normalt? Den risken var ganska stor tydligen. Hosta och snor som sprutar åt alla håll. Det är väl inte den värsta förkylningen hon haft, men för säkerhetsskull är jag hemma ännu i morgon med henne, trots att hon klättrar på väggarna och inte alls verkar så sjuk. Men hellre en dag för mycket än för lite som hälsosystern sa.
Är det annars någon som råkar ha en liten roddbåt till övers? Min mormor skulle behöva en för nätläggning, som inte är så stor och inte svårhanterad, en eka helt enkelt. Får gärna finnas här i korsholmstrakten och inte kosta så mycket pengar. Behöver inte vara i toppskick men inte läcka som en sil heller precis.

Annars händer väl inte så mycket, fullt upp med festplanering, är dock inte så stressad som jag trodde jag skulle vara, detta med Lillans insjuknande var ett litet bakslag men det är sådant man får ta. Varmt har vi haft det om ingen märkt det. Så varmt att man börjar svettas på ställen man annars inte brukar svettas på, typ knäna och öronen. Hatar att svettas om knäna och smalbenen när man har arbetskläder på sig, blir kliigt och kladdigt, så otroligt irriterande. Men man ska inte klaga på värmen, nu när den äntligen är här...

Inga kommentarer: