tisdag 7 maj 2013

det blev vår till slut

Värmen kom och tröttman med den. Eller näe, egentligen är jag jättepigg och glad över att sommaren verkar vara på väg, väckte till och med Red Ruby ur vinterdvalan i lördags och hon startade utan problem. Lite host och frust först, men sedan gick motorn som det diesel-tröskverk den är,  hehe. Och genast blev jag lugnare i själen, speciellt när hon rullar utan större problem och inget verkar hittills behöva åtgärdas, förutom ett oljebyte och lite rost som ska fixas här och där.
Annars då. Inget speciellt. Var på pubkväll till lokaalin i lördags, var också jänkarträff före, men jag måste säga att vi inte helst hade tur med vädret. Solen försvann timmen före allt började, och en kall vind drog in från norr, eller varifrån det nu var. Kändes som det skulle börja snöa när som helst. Men i alla fall blev kvällen lyckad, Backbeat spelade bra som vanligt och jag och Smokey fick dansa av oss riktigt ordentligt. Mådde röv på söndag, vilket jag gör ganska ofta nu för tiden om jag dricker mer än en halv öl, så det var väl ganska väntat.
Har varit dålig på bilduppdatering nu igen, men jag har i ärlighetens namn inte fotograferat något roligt heller. Och jag har heelt tappat intresset för att skriva viktiga och tänkvärda inlägg. Lyssnar på radio hela dagarna och kommer på tusen olika saker jag skulle kunna skriva om, och så kommer jag hem och känner bara en fullkomlig avsky mot saker som har med kritiskt tänkande och skrivande att göra. Känner jag igen det? Ja, så är det alltid när jag jobbar heltid, hjärnan orkar inte med att vara på alerten hela dagen. När jag inte behöver koncentrera mig på att få tapetvåder raka när dagen är slut, lägger hjärnan sig i viloläge tills klockan 05.50 nästa dag. Hmm, månne det finns en baktanke med varför vi människor ska arbeta så jävla mycket, för då orkar man inte tänka på annat...

Min talangfulle bror har annars fått i uppdrag att göra en ny header åt bloggen, och jag hoppas snart jag får se några förslag (pik), eftersom jag tycker allt ser skittråkigt ut här för tillfället. Vill ha en ny profilbild också, men orka engagera sig..

Ps. Nu har jag suttit och letat efter en speciellt bra låt åt er, jättelänge, och inte hittat den någon stans. Tills jag grävde fram den bland radio vegas låtnyheter, YES! tänkte jag och youtubade Anna Sise - I vårt kvarter. Fanns den? Nej? Är det verkligen sant att radio vega spelar en låt innan den finns på youtube? Tydligen. Bra är den i alla fall. Hela Anna Sise är bra. Snart får ni väl höra den, tids nog. Ds.

Inga kommentarer: