onsdag 13 mars 2013

tvååring och föreläsning

Jajja. Idag den 13.3.2013 fyller mitt och Smokeys förhållande två hela år! Grattis till oss, bra jobbat och klapp på axeln! Och ja, jag är fortfarande lika kär och hoppas det blir många glada år fram över, kan inte förstå att det faktiskt har gått två år sedan vi låg där och tittade på Boomdock Saints och blev "tillsammans", la en etikett på det vi hade påbörjat. Tiden går så snabbt... Hur som helst ska det firas i helgen med hotell och middag och hela köret, och det ska så jäävla najs!


Annars så var jag ju till tandläkaren igår. Jag lider av en måttlig tandläkarskräck och försökte förbereda mig för besöket genom att inte tänka på det, just do it. Det gick bra när jag kom in i rummet och träffade en otroligt trevlig tandhygienist, som var en liten, glad och framför allt utstrålade hon en trygghet som jag verkligen behövde. Men ack så fel jag hade. Jag säger bara det, att ni som tycker det är skönt att ta bort tandsten måste ha allvarliga problem, för det är det tamejfan inte alls. Och så kunde jag också konstatera att det måste bo en liten sadist inom alla tandhygienister, och att det där besöket ökade min tandläkarskräck ännu mer. Blodet sprutade och varje gång jag såg hennes händer var det mer blod på dem, det kändes som varje tand var lös när hon var klar, och då hade hon ändå bedövat tandköttet. Det var 45 minuter ren tortyr, och skulle det inte ha varit för jordens dragningskraft skulle jag antagligen ha svävat iväg av vad jag spände mig. Och vad är det med tandläkare när de frågar något av en, och förväntar sig ett svar när man ligger där med en massa fingrar och verktyg i munnen. "Gör det ont? Vill du ha bedövning?" "gagagahhga" svarar man och vet inte egentligen själv vad man vill ha sagt. Det var för jävligt. Ännu idag är mina nedre framtänder ömma och känns som de är lösa. Men den lilla kvinnan var snäll och trevlig i alla fall, även om hon hade sadistiska tendenser...


På fredag sker detta:

Har man inget annat att göra en fredagskväll och vill bli lite enlightened kan man ju komma och lyssna på det här. Om inte annat så för att stöda Ritz verksamhet, och så tror jag faktiskt det kan vara väldigt intressant och framför allt är det ett aktuellt ämne som berörs. Till och med Smokey ska komma med, för det har han lovat...


Inga kommentarer: