söndag 11 maj 2014

ny musik jeejee

Tänkte bara tipsa om att Imelda May har kommit med ett nytt album, Tribal, och jag snubblade över två av låtarna från skivan på Youtube. Jag har alltid tyckt om Imelda May, för hon gör bra musik, har bra röst och låtar med hög kvalitet, inte en massa skval... Det som överraskade mig positivt med videorna till dessa två låtar är att de ifrågasätter både könsroller och olika normer, och det gjorde mig själaglad, att man tar chansen att ifrågasätta och påverka när man har möjligheten att nå ut till en blandad publik....



Och lite annan kvinnlig rocka/psychobillyfägring kan jag ju tipsa om på samma gång. Jag har aldrig varit ett stort fan av Creepshow, men idag hittade jag en bra låt med en snygg compilation av bilder på bandet...


Ett till av dagens fynd; As Diabatz, en trio brudar som tyckte det var för lite kvinnor på den brasilianska psychobilly-scenen, så vad gör man? man startar ett eget band så klart! Tåfft...



Och det tyska bandet Thee Merry Widows, pondus så det förslår...



Inga kommentarer: