söndag 11 maj 2014

Grattis Conchita!

Jag trodde det inte var möjligt, utan jag var inställd på att trångsyntheten och konservatismen än en gång skulle visa sitt fula tryne i och med Conchita Wursts framträdande i ESC. MEN SÅ GÅR HON OCH VINNER!!! Enligt min åsikt (och tydligen många andras) hade hon bästa framträdandet, och när poängen räknades upp natten till idag satt jag i min ensamhet med tårar i ögonen av ren lycka, kan inte förstå att det är sant. Det är sådana här saker som gör att man orkar kämpa och orkar hålla upp hoppet om att världen kan förändras till det bättre. Och hennes ord som hon sa när hon tog emot priset, jisses alltså! Dock får ju inte glädjen vara långvarig, eftersom man snabbt tas ned på jorden när man loggar in på FB och ser allt hat som folk hyser mot att Conchita vann. Skulle det inte vara för det faktum att hon har skägg så skulle knappast någon reagera på det faktum att hon vann, men nu sticker det i ögonen på folk att någon som inte anpassar sig efter normen får plats i strålkastarljuset. Nä fy fan för sådana människor, som är så rädda för det som är annorlunda, och alldeles alldeles underbart...

googlad bild

1 kommentar:

Carina sa...

Folk reagerar med hat, hån och fientlighet när något som inte stämmer överens med den egan världsbilden dyker upp. Vi är så styrda av våra föreställningar om vad som är rätt eller fel. Tragiskt.