måndag 2 september 2013

Academill, som jag har saknat dig.

Eller nja, saknat är väl att ta i, kändes som det inte gått någon tid alls sedan vi fick sommarlov i mitten av april. Som om vi varit borta tre dagar och nu var tillbaka för mera språkundervisning i C214. Men det känns absolut ok att ta tag i skolarbetet igen, känner mig riktigt motiverad för en gångs skull. Har dock beslutsångest huruvida jag ska börja skriva på kandidatavhandlingen i år eller spara det till nästa år, jag vill inte ta för mycket på mig heller eftersom det då resulterar i att absolut ingenting blir gjort. Förra året kändes det som att jag presterade hemskt medelmåttigt i mycket av vad jag gjorde, och i år så vill jag höja standarden lite och alltså planera min tid bättre och verkligen lägga själ och hjärta i skrivandet.

Helgen som gått har annars varit en av de bättre. I fredags var det fredagsdejt med Smokey, jag bjöd till med mat som faktiskt var god och kvällen till ära drack vi champagne och Irish Coffee. Jag är så otroligt glad att vi kan unna oss lite vardagslyx ibland, och att vi inte behöver resa jorden runt eller åka på dyr restaurang så fort vi vill göra lite extra, utan att det räcker bra med lite gott vin, en ostbricka och en helt-okej-film för att vi ska må bra. Och att få vara tillsammans och sitta och prata hela natten är något som blir mer sällsynt vartefter åren går, men ibland får man lov att ta sig tid och då blir det hur bra som helst.
På lördagen vankades det bröllop, och det var en lyckad tillställning. Smokeys kusin gifte sig och brudparet var så vackra och hela mottagningen var riktigt perfekt, god mat och bra musik. Hela Nordmanska klanen befann sig på dansgolvet och släppte loss, och det är länge sedan jag faktiskt haft så avslappnat skoj. Så tack M&J för en hellyckad kväll, och må lyckan vara med er. Och just det ja, jag fick ju tag i brudbuketten också, hoppas jag inte gav de andra medkämparna bestående men, eftersom jag hade målet i sikte och inget kunde stoppa mig för att få tag i buketten, och det lyckades *tihi*

Och bara som ett perfekt avslut på gårdagen mådde jag inte helst lite illa när jag slog upp ögonen igår. Lite tilltufsad och ögonen var igenmurade p.g.a lata jag som inte orkade tvätta bort sminket innan jag stupade i säng på lördagsnatten. Inte gjorde vi mycket i går för det. Låg i soffan och kollade film och tackade vädergudarna att det regnade, eftersom man då kunde göra ingenting med gott samvete.

Snaaart åker vi till Stockholm och jag LÄNGTAR så infernaliskt mycket efter att få åka bort en stund! Hoppas också att vi får vacker höstväder när vi är där, tror aldrig jag varit i Stockholm på hösten och jag önskar verkligen det inte regnar hundskit alla dagar vi är där. Men det gör inget det heller, fast det skulle bli snöstorm skulle jag vara glad att få resa dit...
Har också börjat överväga att köpa mig en ny telefon, men jag är ännu väldigt osäker. Enda orsaken till varför jag skulle vilja ha en nyare telefon är för att kunna blogga lättare och framför allt att ta mer bilder som jag snabbare och lättare får upp på bloggen. Men jag vet inte. Tycker nog hemskt mycket om den telefon jag har, eftersom den är pålitlig och funkar i vått och torrt. I-landsproblem. Skäms på mej.


Inga kommentarer: