torsdag 4 oktober 2012

frånvaro

Ja, orsaken till den totala frånvaro av undertecknad denna vecka beror på att jag haft det lite lugnare i skolan och därför jobbat på dagarna. Och detta i sin tur resulterade i att jag inte som helst har haft någon inspiration till att skriva eller överhuvudtaget orka logga in på bloggen för att dela med mig av något som händer. Ganska otäckt egentligen, att jobbet gör att man blir så trött och orkeslös och absolut inte hålla upp ångan med skrivandet som jag tyckte jag hade funnit igen efter att jag börjat skolan. När man är på intressanta föreläsningar och får arbeta med hjärnan, tänkatänkatänka och lära sig nya saker, så kliar det i fingrarna när man kommer hem och man vill bara sätta sig ner och skriva vad som helst. Men efter några dagar i jobbet med fysiskt krävande jobb så är man helt jävla uttömd på energi när man kommer hem, speciellt om man varit några timmar i skolan efter jobbet. Skönt är det i alla fall när man vet att man inte behöver jobba varje dag, eftersom jag redan den här veckan har märkt att skolarbetet blir lidande. Har första tenten i socialpolitik i morgon och jag känner mig inte så jätteförberedd, jag har nog läst vad som kan anses som tillräckligt, men det känns ändå lite osäkert. Men man har ju två försök till på sig efter imorgon så går det åt helvete då får man ju en chans till...

Sist men inte minst önskar jag en otroligt lycklig resa åt J&C som drar iväg till staterna nu i dagarna. Sticker inte under stol med att jag är avundsjuk som fan, men kanske jag också får möjligheten att åka någon dag :). Ni ska ha det jättejättebra och var försiktiga ute i stora världen!

Inga kommentarer: