fredag 31 augusti 2012

sjukis

Så här länge tog det då innan Lillan blev sjuk igen, exakt två veckor ungefär. Hon fick en grotesk hosta inatt, ingen feber dock och bara lite täppt i näsan, det är tydligen halsens tur den här gången. Så jag tog det mogna beslutet att vara hemma med henne idag så hon får vila och inte behöver vara utomhus så hostan blir värre. Hade inga livsviktiga timmar i skolan idag heller så jag kan vara hemma med Lillan med gott samvete. Får väl ladda upp med filmmaraton åt henne och själv ska jag ta itu med fredagsstädningen och gardinbyte i köket och sånt mysigt. Älskar fredagar! Den första skolveckan är över och jag kan inte ännu beskriva hur det känns att vara ÅA-studerande, eftersom vi inte egentligen har börjat med några riktiga studier ännu. Så med det utlåtandet väntar jag med tills senare. 
Lillan åker till sin pappa idag, och för en gångs skull har vi ingenting inplanerat för helgen, och det känns så ootroligt skönt, att få ta det som det kommer och göra vad man vill i två dagar utan desto större måsten. Om det inte ösregnar i morgon kanske det blir en inspirationsresa till Strömsö då de har öppet hus, kan ju bli kul. Huvudsaken är att jag får umgås med the Love of my Life som gör mig så otroligt lycklig... Trevlig fredag alla!




Inga kommentarer: