måndag 18 maj 2015

Nej men hallåå...

Jisses, det var länge sedan jag skrev något och ska sanningen fram så befinner jag mig i ett sådant otroligt oflow när det gäller kreativitet och författarskap för tillfället, så bara detta känns som ett stort projekt att ta i tu med... Det känns konstigt att skriva längre meningar än film- eller låttitlar och jag vet inte alls var jag ska börja. Livet ser hemskt mycket mer annorlunda ut än vad det gjorde för en månad sedan, och det har gått väldigt hårt de senaste veckorna, något som slitit både på mig och Lillan. Nu när jag äntligen har kunnat börja andas ut och slappna av har en enorm matthet lagt sig över mig som gör att jag helst bara skulle vilja sova och inte ha någon som helst kontakt med den yttre världen. Ni känner säkert igen det, när en har så mycket att tänka på att en glömmer bort sig själv, och när en sedan slipper några stressmoment blir en smärtsamt medveten om den egna personen som blivit totalt ignorerad under en längre tid. Jag har dåligt samvete över att jag antagligen varit frånvarande (och i viss mån är det ännu) när det gäller Lillan, och inte det att jag inte har varit hos henne och funnits där, utan det att mina tankar konstant varit någon annanstans, alltid försökt vara ett steg i förväg än att leva här och nu. Så det mår jag dåligt över, men känner även att jag vet inte hur jag skulle ha gjort något annorlunda. Vi har vår egna lägenhet nu, hon har fått sitt eget rum och jag trivs redan fast allt inte ännu är klart i möbelväg och så, men bara att ha ett ställe som vi kan kalla hem känns helt otroligt. Skolan har hamnat på efterkälken eftersom jag är tvungen att arbeta nu så vi alls ska ha råd att bo här, för ett överflöd av pengar lever vi absolut inte i och jag ser det inte som en lösning att leva på stöd och må psykiskt dåligt över det. Så eftersom jag nu har möjligheten att arbeta och få ordentligt betalt gör jag det för mig och Lillan för att lätta lite på de eviga ångesttankarna över ekonomin.

Jag har varit väldigt inaktiv när det gäller internet och medier under de senaste månaderna. Jag har läst väldigt få bloggar och det är knappt så jag läst eller hört på nyheter heller. Jag blev less på världen och isolerade mig från det konstanta flöde som hela tiden pågår. Istället har jag kanske varit mer aktiv i verkliga livet när det kommer till att umgås med vänner, och att hitta tillbaka till gamla bekanta lika mycket som att jag fått nya vänner under de senaste månaderna. Jag mår bra, men det tar väl nog en stund ännu innan jag helt och fullt är återställd och helt kan slappna av och njuta av det nya livet...

Eftersom jag inte är så superaktiv här nu för tillfället kan ni som vill följa mig på instagram, där regerar jag under namnet Stumpans och uppdaterar nog mer frekvent än här.

Inga kommentarer: