tisdag 12 augusti 2014

livet återvänder



Sommarens lata dagar är över och vardagen har tagit vid. Jag har upplevt mitt livs härligaste sommar, tillsammans med de jag älskar och utan krav, annat än behovet att svalka sig i hettan och äta glassen innan den smälter. Jag känner mig redo att återvända till verkligheten och jag känner mig redo att axla de utmaningar som kommer med den. Smokey har börjat nytt jobb som innebär att han är stationerad närmare hemmet och slipper därför sverigeresorna, och Lillan började återigen på dagis igår. Skolan har också kört igång med inlämningsuppgifter och en tent om två veckor. 
Men jag tänkte ändå återinleda bloggandet med en mjukstart, och tycker ni ska höra på P1 "tankar för dagen" med Olivia Bergdahl, som jag hörde av misstag för några minuter sedan... Tänkvärt och ack så viktigt..

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=1165

Inga kommentarer: