måndag 19 augusti 2013

nu är det slut med sommarhäng

Som ni märkt har jag varit icke-aktiv bloggerska över sommaren, och det med all rätt. Vi har haft så mycket på gång hela tiden att datorn har kommit vääldigt långt ner på prioriteringslistan. Men nu börjar hösten göra sitt intåg, och med den även skrivlusten, kanske. Jag jobbade sista dagen i fredags innan skolstarten om två veckor, eftersom jag ansåg mig behöva lite "fritid" en tid innan höstterminen inleds igen. Har dock en känsla av att det inte kommer att bli så mycket ledigt heller, eftersom jag har en hel del planering inför skolstarten att ta i tu med, plus några målningsprojekt jag håller på med på kvällarna.
Fick just inlämnat min studieplan för det kommande året, och jag kommer att bli väldans förvånad om den blir godkänd, eftersom jag inte riktigt hade en aning om vad jag höll på med, förbannade MinPlan, vad jag hatar det systemet, fullkomligt absurt sätt att försöka hålla ordning på sina studier, eftersom det bara stökar till allt ännu mer.
Hur har vår sommar varit då? Ja, den har varit helt amazing, precis så som en sommar ska vara egentligen. Vi har gjort mycket family-stuff och vädret har man ju inte kunnat klaga på alls. Har hela systemkameran full med bilder som jag förhoppningsvis ska ha tid att få in på datorn så småningom. Vi har också bokar vår förlovningsresa till Stockholm i mitten av september, helt omedvetet råkar resan infalla på samma gång som vi har vår 2,5-års dag, Smokey och jag, så det blir kul.
Jag måste nog säga att jag inte har något emot att hösten börjar närma sig nu, eftersom sommaren har känts så oändlig i år. Nu kan jag bra börja klä mig lite varmare och välkomnar höstens färgexplosion och frostnupna vardagsmorgnar med värme. Ska förhoppningsvis också hinna ut i skogen och plocka lite svamp också inom dessa två lediga veckor. Och ta itu med bloggen igen, håller på att flytta min blogg till wordpress, men eftersom det tar en stund att komma underfund med alla funktioner så hålls vi här så länge...

Inga kommentarer: